سقف متحرک استخر ریل آلومینیوم استخر ریل سقف استخر

بررسی ریل سقف متحرک استخر، متریال سقف استخر و مزایای سقف استخر همراه با سیستم حرکتی، بهترین قیمت سقف استخر و کیفیت آن را از شرکت تمدن بخواهید.

سقف استخری مدل دستی
«سقف متحرک استخر چیست؟»

سقف متحرک استخر، نوعی سازه معماری بوده که برای استخرهای روباز طراحی شده است و قابلیت جابجایی دارد. این سقف معمولاً از چندین قسمت تشکیل شده و هر قسمت به وسیلهٔ یک سیستم موتوری یا دستی قابل حرکت است. البته نوع ثابت آن نیز قابل اجرا بوده که دیگر نیاز به ریل ندارد. نکته ای که درمورد سقف متحرک استخر وجود دارد این است که سقف از حالت باز به حالت بسته تغییر می‌کند و آب استخر تحت پوشش سقف قرار می‌گیرد و به این ترتیب، از آلودگی و گرم شدن آب به دلیل تابش نور خورشید جلوگیری می‌شود. در ادامه به توضیحات بیشتری درمورد ریل سقف استخر خواهیم پرداخت...!

«ریل سقف متحرک استخر»

ریل سقف متحرک استخر یک سیستم حرکتی است که برای جابجایی سقف متحرک استخر استفاده می‌شود. این سیستم قابلیت نصب و مدیریت آسان را دارد و همچنین از نظر ظاهری به سادگی با طراحی‌های مختلف سقف متحرک سازگار است.

 مــــحـــاســـبـــه آنـــلـــایـــن (کلیک کنید!)

سقف متحرک استخر در شمال
«متریال ریل و سیستم حرکتی ریل»

ریل سقف متحرک استخر معمولاً از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و به دو صورت تک ریل یا دو ریل طراحی می‌شود. در تک ریل، سقف متحرک بر روی یک ریل قرار می‌گیرد و در دو ریل به این صورت است که دو ریل موازی جهت حرکت سقف متحرک به کار می‌رود.
مطالعه مزایای سقف استخر
ساخت سقف استخر و بازدید از استخر جهت اجرا

«سیستم برقی پوشش متحرک»

واگن در سیستم برقی معمولاً شامل چهار چرخ و موتور الکتریکی برای حرکت در روی ریل است. معمولاً واگن بر روی دو ریل موازی قرار می‌گیرد و با استفاده از موتور الکتریکی، سقف متحرک را به سمت باز یا بسته کردن سقف حرکت می‌دهد. در این سیستم موتور الکتریکی در واگن، قدرت لازم برای حرکت در روی ریل را تأمین می‌کند. باتری‌های قابل شارژ نیز از طریق یک سیستم شارژر به برق شهری متصل می‌شوند و هنگامی که واگن در حال حرکت است، انرژی لازم برای حرکت را تأمین می‌کنند البته این باتری های قابل شارژ توسط پنل خورشیدی نیز شارژ می شوند تا در زمان قطع بودن برق شما بتوانید سقف متحرک خود را باز یا بسته نمایید.

 ساخت استخر و بازدید از پروژه های عمرانی استخر و سقف متحرک

«نوع عملکرد ریل و واگن»

ریل و واگن معمولاً با استفاده از موتور الکتریکی برای حرکت در روی ریل، به صورت برقی عمل می‌کنند. این موتورهای الکتریکی برای حرکت واگن در روی ریل، از برق یا باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند. 

البته ریل و واگن برای جابجایی سقف متحرک استخر، می‌توانند به صورت غیر برقی هم عمل کنند. برای مثال، می‌توان از یک سیستم هیدرولیکی برای حرکت واگن در روی ریل استفاده کرد. در این روش، یک پمپ هیدرولیکی برای تزریق روغن هیدرولیکی به سیستم استفاده می‌شود و با استفاده از فشار روغن، واگن روی ریل حرکت می‌کند.

در این روش، موتور الکتریکی در واگن، قدرت لازم برای حرکت در روی ریل را تأمین می‌کند. باتری‌های قابل شارژ نیز از طریق یک سیستم شارژر به برق شهری متصل می‌شوند و هنگامی که واگن در حال حرکت است، انرژی لازم برای حرکت را تأمین می‌کنند.

سقف متحرک استخری

تفاوت شرکت تمدن با دیگر شرکت ها

«جلوگیری از سایش و خرابی ریل»

جنس ریل از فولاد بوده و این ریل در مجاورت آب قرار دارد به همین دلیل برای جلوگیری از سایش و خرابی ریل توسط شرکت پوشش های تمدن تدابیر لازم اندیشه شده است و برای جلوگیری از ایجاد سایش بین ریل و ورق سقف، از پوشش‌هایی مانند پلی‌آمید، پلی‌اتیلن و پلی‌تترافلوئوروات استفاده می‌شود. در کل، استفاده از مواد با کیفیت و مناسب در ساخت ریل سقف متحرک بسیار اهمیت دارد تا سیستم به درستی کار کند و ماندگاری داشته باشد و این شرکت پوشش های تمدن است که از متریال درجه یک و با کیفیت استفاده می کند تا سازه ای زیبا و مستحکم در اختیار شما کارفرمایان عزیز قرار دهد.
سقف استخر متحرک

اجرای سقف استخر
«کدام یک بهتر است؟»

 سقف متحرک برقی یا دستی؟

ریل و واگن برقی، به دلیل سیستم‌های الکتریکی پیچیده‌تر، قابلیت کنترل دقیق‌تر در حرکت را دارند و می‌توانند با سرعت بالاتری بر روی ریل حرکت کنند و فقط با یک دکمه سقف متحرک باز یا بسته می شود. ریل سقف متحرک استخر به دلیل داشتن ساختار ساده و عملکرد قابل اعتماد، به عنوان یکی از راه حل‌های محبوب برای جابجایی سقف متحرک استخر استفاده می‌شود.

استفاده از ریل و واگن در سقف متحرک استخر، به دلیل قابلیت مدیریت دقیق تر و سرعت بالاتر، به عنوان راه حلی پیشرفته‌تر در مقایسه با ریل ساده مطرح است. همچنین این روش به دلیل داشتن ساختار پیچیده‌تر، قابلیت پوشش دادن به استخر‌های بزرگتر را نیز دارد.

مسلما هر چیزی که پیچیده تر باشد احتمال خرابی آن بیشتر وجود دارد زیرا قطعات بیشتر در آن بکار برده شده است ما در این مقاله از ویژگی های مثبت سقف متحرک برقی و موتور آن گفتیم و اما به معایب کوچک ان نیز بپردازیم.

معایب سقف متحرک برقی استخر:

اگر تمام خوبی های سقف متحرک برقی را کنار بگذاریم سه عیب می توان برای این سیستم حرکتی بیان کرد 

  1. هزینه ی جداگانه ای برای شما دارد.
  2. همانطور که گفته شد چون پیچیدگی خاصی در این موتور ها وجود دارد ممکن است در آینده به تعمیرات جزئی یا کلی نیاز داشته باشد.
  3.  علاوه بر این استفاده از سقف متحرک برقی هنگام باز و بسته شدن صدای بالایی نسبت به سقف متحرک دستی دارد. 

اما در کل ویژگی های و کارایی های آن، ارزش استفاده به عنوان یک سیستم حرکتی سقف متحرک را دارد. شما کارفرمایان عزیز می تواند جهت استعلام بهترین قیمت موتور سقف متحرک و همچنین انواع سقف متحرک استخر در سه نوع برقی، دستی و ثابت با کارشناسان ما تماس گرفته تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند و زمانی را جهت بازدید از پروژه با شما فیکس و هماهنگ نمایند.
اجرای سقف متحرک استخر


«جمع بندی»

در این مقاله به بررسی ریل سقف متحرک استخر و سیستم حرکتی آن پرداختیم و اطلاعاتی از قبیل ویژگی ها، معایب و مزایا، نوع و چگونگی حرکت پوشش بر روی ریل را در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و در واقع به  مهم ترین بخش یک سقف متحرک استخر که ریل های آن است بررسی های لازم را برای آن انجام دادیم.

بیوگرافی مهندس حسین تمدن
تمدن همراه شماست!

شرکت پوشش های متحرک تمدن در اجرا و استفاده از بهترین متریال حرف اول را می زند. شرکت پوشش های تمدن با کارشناسان مجرب و زبده خود در طراحی، مشاوره، بازدید، اجرا و نصب سازه سقف متحرک استخر در خدمت شماست.


ارتباط با ما:

 اتوبان کرج قزوین خروجی پل کردان خیابان علیخان سلطان جنب یاس17 

شماره تماس+واتساپ: 09120463001 - 09005453001

 

X منوی اصلی سایت
منوی اصلی